Sunday, April 11, 2010

Birds in Art

The Leigh Yawkey Woodson Art Museum in Wisconsin has organised Birds in Art since 1976, a jury selecting about 100 works for the exhibition each year. This is one of my entries: the third version of the sheep in Gunnar's meadow. First I left out the Barn Swallow not to overwork the painting but then I took it back again and I am satisfied. The bird and the nearest sheep seem to be interacting just like I felt at that point last summer. I only wish I could paint the sounds of the grasshoppers, birds, and sheep too, as well as the smell of sheep dung.

6 comments:

Øivind Egeland said...

Hi Måns,
This is just beautiful. A perfect environment for a Barn Swallow. The back light works wonderfully. I hope this reaches the exibition!
Øivind

Annelie said...

Dina två 'subjects' har en närvaro som jag gillar, och jag anar din närvaro också genom fåret. Spenderade lite tid att jämföra de tre fårbilderna du har, vilket var väldigt interessant. Har aldrig tänkt på det, men du har absolut rätt i det där med att vad vi ser och vad vi vet är inte samma, och jag funderar på dina tankebanor när du sitter där med den blåa färgen. Sååå interessant.

Francisco J. Hernández said...

I love this watercolour. I wish you good luky Mans.
Francisco.

Federico Gemma said...

Hi Mans,
Fantastic watercolour, so clean with wonderful lights;
and don’t worry, altought you can’t draw them into the picture I can feel sounds and smell!
Best
Federico

Peter Elfman said...

Elegant bild , skickligt utfört ljus och speciella får, den har absolut stor chans att ta sig in i utställningen! Jag skickade mina bidrag förra veckan. Det blev silkeshägrar och havstrutar detta år.

Måns Sjöberg said...

Thanks, everybody!

Ja, vad tänkte jag? Det var nog det jag inte gjorde. När jag gick omkring i hagen med fåren och svalorna fick jag lust att måla dem med koboltblåa hitsidor och snabba, schumrande penseldrag. Det var ingen tanke, bara en lust.